Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP)
Şanlıurfa Valiliği himayesinde, ilgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği halinde yürütülen
Şanlıurfa Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP); ilimizde okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve
ortaöğretim kademelerinde akademik alanda gerçekleştirilen eğitim öğretim faaliyetlerini
kapsamaktadır. Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) ile Şanlıurfa ilinde akademik
başarının artırılması ve desteklenmesi hedeflenmektedir.
Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) kapsamında okul öncesi alanında
gerçekleştirilecek olan çalışmalar Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün Okul
Öncesi Programları kapsamındaki faaliyet ve çalışmalardır.
Bu kapsamda;
1. Okul öncesi çağında verilecek eğitim ile çocukların bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal
gelişim alanları ile öz bakım becerilerinin eş güdümlü ve çok boyutlu olarak desteklenmesi
hedeflenmektedir. Bu eğitim kademesindeki uygulamalar, çocukların bireysel özelliklerinin
dikkate alınarak değerlendirilmesi esasına dayanmaktadır.
2. Bu kapsamda okul öncesi kademesinde bulunan öğrencilerin farklı alanlardaki zekâ
gelişimlerine katkıda bulunmak, keşfetme, problem çözme, yaratıcı düşünme becerilerinin
temelini oluşturmak, bireysel yeteneklerini ön plana çıkarmak, nesneleri kullanabilmeyi
öğrenmek, paylaşmayı öğrenmek, sosyal çevresiyle doğru iletişim kurmak gibi davranış
gelişimlerini desteklemek için çoklu zekâ türlerine hitap eden etkinliklere yer verilir.
3. Okul öncesi eğitim kurumlarında kurulacak olan Anne Atölyelerinde, annelerin hem okul
öncesi eğitim materyali geliştirme konusunda eğitim almaları hem de erken çocukluk eğitimi
ve ebeveyn tutumları konusunda bilinçlenmeleri sağlanır. Anaokulu ya da ana sınıfında
öğrencisi bulunan anneler Anne Atölyesine davet edilerek eğitim materyali olarak
kullanılacak oyuncaklar yapmaları, öğretmenlerin gözetiminde ortak yapılan el becerilerini
geliştirme etkinliğine katılımları sağlanır. Bu sayede okulda bulunan annelere aile eğitimi,
ebeveyn tutumları eğitimi verilerek bu davranışların sadece okul öncesi eğitim dönemiyle
sınırlı kalmayıp öğrencinin tüm eğitim hayatı boyunca sürdürülmesi sağlanmaya çalışılır.
4. Okul öncesi eğitimde okullaşma oranının Türkiye ortalamasına yükseltilmesine yönelik
çalışmalar yapılır.
5. Öğretmen, yönetici ve aile eğitimleri düzenlenir.
6. Üstün zekalı, yetenekli ve özel gereksinimli öğrencilerimizin belirlenmesinde öğretmen ve
okul yöneticilerine yönelik farkındalık eğitimleri verilir; velilere de gerekli rehberlik
çalışmaları yapılır.
7. Okul öncesinde devamsızlık takibi yapılır. Devamsızlık nedenleri raporlaştırılır. Rapor
doğrultusunda aile ziyaretleri, materyal desteği sağlanarak okulu daha cazip hale getirecek
etkinlikler yapılır.
8. Okul öncesi eğitim kurumlarında özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerle ilgili Okul
Rehberlik Servisi, ilgili okul öncesi öğretmeni, okul yöneticileri ve Rehberlik ve Araştırma
Merkezleri ile eşgüdümlü olarak psikomotor becerileri, bilişsel ve duyuşsal davranışları
geliştirici çalışmalar yapılır.