Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP)

Şanlıurfa Valiliği himayesinde, ilgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği halinde yürütülen

Şanlıurfa Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP); ilimizde okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve

ortaöğretim kademelerinde akademik alanda gerçekleştirilen eğitim öğretim faaliyetlerini

kapsamaktadır. Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) ile Şanlıurfa ilinde akademik

başarının artırılması ve desteklenmesi hedeflenmektedir.


Başarıyı İzleme ve Geliştirme Projesi (BİGEP) kapsamında okul öncesi alanında

gerçekleştirilecek olan çalışmalar Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün Okul

Öncesi Programları kapsamındaki faaliyet ve çalışmalardır.

Bu kapsamda;

1. Okul öncesi çağında verilecek eğitim ile çocukların bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal

gelişim alanları ile öz bakım becerilerinin eş güdümlü ve çok boyutlu olarak desteklenmesi

hedeflenmektedir. Bu eğitim kademesindeki uygulamalar, çocukların bireysel özelliklerinin

dikkate alınarak değerlendirilmesi esasına dayanmaktadır.

2. Bu kapsamda okul öncesi kademesinde bulunan öğrencilerin farklı alanlardaki zekâ

gelişimlerine katkıda bulunmak, keşfetme, problem çözme, yaratıcı düşünme becerilerinin

temelini oluşturmak, bireysel yeteneklerini ön plana çıkarmak, nesneleri kullanabilmeyi

öğrenmek, paylaşmayı öğrenmek, sosyal çevresiyle doğru iletişim kurmak gibi davranış

gelişimlerini desteklemek için çoklu zekâ türlerine hitap eden etkinliklere yer verilir.

3. Okul öncesi eğitim kurumlarında kurulacak olan Anne Atölyelerinde, annelerin hem okul

öncesi eğitim materyali geliştirme konusunda eğitim almaları hem de erken çocukluk eğitimi

ve ebeveyn tutumları konusunda bilinçlenmeleri sağlanır. Anaokulu ya da ana sınıfında

öğrencisi bulunan anneler Anne Atölyesine davet edilerek eğitim materyali olarak

kullanılacak oyuncaklar yapmaları, öğretmenlerin gözetiminde ortak yapılan el becerilerini

geliştirme etkinliğine katılımları sağlanır. Bu sayede okulda bulunan annelere aile eğitimi,

ebeveyn tutumları eğitimi verilerek bu davranışların sadece okul öncesi eğitim dönemiyle

sınırlı kalmayıp öğrencinin tüm eğitim hayatı boyunca sürdürülmesi sağlanmaya çalışılır.

4. Okul öncesi eğitimde okullaşma oranının Türkiye ortalamasına yükseltilmesine yönelik

çalışmalar yapılır. 

5. Öğretmen, yönetici ve aile eğitimleri düzenlenir.

6. Üstün zekalı, yetenekli ve özel gereksinimli öğrencilerimizin belirlenmesinde öğretmen ve

okul yöneticilerine yönelik farkındalık eğitimleri verilir; velilere de gerekli rehberlik

çalışmaları yapılır.

7. Okul öncesinde devamsızlık takibi yapılır. Devamsızlık nedenleri raporlaştırılır. Rapor

doğrultusunda aile ziyaretleri, materyal desteği sağlanarak okulu daha cazip hale getirecek

etkinlikler yapılır.

8. Okul öncesi eğitim kurumlarında özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerle ilgili Okul

Rehberlik Servisi, ilgili okul öncesi öğretmeni, okul yöneticileri ve Rehberlik ve Araştırma

Merkezleri ile eşgüdümlü olarak psikomotor becerileri, bilişsel ve duyuşsal davranışları

geliştirici çalışmalar yapılır.

 

Osman Ertörer Anaokulu BİGEP Yol Haritası

Osman Ertörer Anakulu BİGEP Çalışma Takvimi

Osman Eröter Anaokulu BİGEP Aylık Planları

 

29-01-202430-01-2024,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14-03-202414-03-2024



Kaynak: Şanlıurfa İl Mem
Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi